Rabu, 18 November 2009

Rezeki Banjir

Penulis bersama Cikgu Salleh dan anak murid
Salam buat semua pembaca blog ni...Hari ni nak citer pendek jer...perkara yang mungkin membuatkan kita menangis @ segala yang tuhan turunkan keatas kita bukanlah musibah namanyer kerana setiap yang terjadi pasti ada hikmahnya..Nah! lihatlah rezeki dari sungai depan rumah penulis.

Sekolah SKPN3 kebiasaannya akan mengalami banjir sekiranya hujan turun tidak henti-henti selama lebih kurang 1 hari. kesempatan ini diambil oleh penulis bersama guru-guru untuk memasang pukat. "biasanya kami akan dapat ikan lebih kurang 6 ekor sehari, cukup untuk makan malam kami" kata Ckgu Salleh kepada penulis.
* Boring kat rumah, pasang pukat

2 ulasan:

  1. Salam sejahtera pada Guru Besar Paul awan kuleng .tahniah diucapkan kepada sekolah keran berjaya menghasilkan laman web dengan cemerlang.terima kasih yang tak terhingga kepada GB khususnya kerana banyak memberi kerjasama dan membantu saya ketika bertugas di sk good shepherd, marudi.Sekarang saya beretugas di Sk Teluk Gunung,pahang.sktelukgunung.blogspot.com.Ustaz Naharudin B. Md NOr

    BalasPadam
  2. Salam 1 Malaysia buat semua warga SKPE.....
    di harap agar warga SKPE tabah dan sabar mengharungi bencana alam(banjir) yg lalu......Kenangan banjir d Ulu Teru sentiasa tersemat d hati saya di saat hujan turun d kch...terngiang-ngiang saat berada d SKPE......Semoga SKPE maju dan terus maju...........SKPE Boleh!!!!!!!!!

    BalasPadam